ABD Başkanı Donald Trump, “İran’ın, nükleer tesislerini Uluslararası Atom Enerjisi’nin denetimine açacağı” açıklamasına karşı Tahran’dan yalanlama geldi. Trump buna karşılık, “Acelesi yok” diyerek denetçilerin uygun bir zamanda sahada olacağını öne sürdü.
Trump, “İçeride bize söylediler; elimizde yüzde 100 denetim sözü var. Eğer haklı olsalardı, görüşmeleri şu an iptal ederdim.” dedi.
İran Dışişleri Bakanlığı, “Saldırılarda hasar görmüş nükleer tesisleri denetçilere açma gibi bir planlarının olmadığını” belirtmişti.
Bunun ardından Trump da sosyal medyadan “İran uzun bir süre boyunca, sonsuza kadar, en üst düzeyde nükleer denetimlere tam ve eksiksiz şekilde rıza göstermiştir.” ifadelerini kullanmıştı.
Dünya
Yayınlanma: 24 Haziran 2026 - 14:01
ABD ile İran arasında denetim krizi
ABD-İran hattında diplomasi arayışları restleşmelerin gölgesinde sürüyor. Washington, İran’ın nükleer denetimi kabul ettiğini, Hürmüz Boğazı’ndan geçiş ücreti almayacağını öne sürdü. Tahran ise nükleer tesislerini açmayacağını ve balistik füze programını ABD ile müzakere etmeyeceğini duyurdu.
Dünya
24 Haziran 2026 - 14:01