• Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri
Anasayfa
  • Bursa Haberleri
  • Gündem
  • Ekonomi
  • Dünya
  • Politika
  • Magazin
  • Spor
  • Asayiş
  • Ara
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
  1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. Battalgazi Belediyesi'nden çevreci ve ekonomik enerji hamlesi
Ekonomi
Yayınlanma: 18 Temmuz 2025 - 12:05

Battalgazi Belediyesi'nden çevreci ve ekonomik enerji hamlesi

Battalgazi Belediyesi’nin Hacıhaliloğluçiftliği Mahallesi’nde kurduğu 970 kW kapasiteli Güneş Enerji Santrali (GES) faaliyete geçti. Hibe desteğiyle hayata geçirilen 30 milyon TL’lik yatırım, belediyeye ciddi enerji tasarrufu sağlayacak. Battalgazi Belediyesi, enerji alanında sürdürülebilirlik hedefiyle başlattığı Güneş Enerji Santrali (GES) projesini tamamladı. Hacıhaliloğluçiftliği Mahallesi’nde kurulan 970 kilovat gücündeki santral devreye alınırken, tesis belediyenin enerji ihtiyacının

Ekonomi
18 Temmuz 2025 - 12:05
Yorumlar
Yazdır
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
Battalgazi Belediyesi’nden çevreci ve ekonomik enerji hamlesi
Battalgazi Belediyesi’nin Hacıhaliloğluçiftliği Mahallesi’nde kurduğu 970 kW kapasiteli Güneş Enerji Santrali (GES) faaliyete geçti. Hibe desteğiyle hayata geçirilen 30 milyon TL’lik yatırım, belediyeye ciddi enerji tasarrufu sağlayacak.


Battalgazi Belediyesi, enerji alanında sürdürülebilirlik hedefiyle başlattığı Güneş Enerji Santrali (GES) projesini tamamladı. Hacıhaliloğluçiftliği Mahallesi’nde kurulan 970 kilovat gücündeki santral devreye alınırken, tesis belediyenin enerji ihtiyacının büyük kısmını karşılayacak. 30 milyon liralık yatırım tamamen hibe desteğiyle gerçekleştirildi, böylece belediye bütçesinden herhangi bir harcama yapılmadan projeye imza atıldı.


Yaklaşık 20 dönümlük alana kurulan ve 800 volt mimarisiyle tasarlanan tesiste bin 975 adet 585 watt bifacial panel ve 4 adet 330 kW inverter kullanıldı. GES’in tam kapasiteyle devreye girmesiyle birlikte Battalgazi Belediyesi, elektrik giderlerinin yüzde 75’ini artık kendi üretimiyle karşılayacak.



"2026’da enerji ihtiyacımızın tamamını kendi üretimimizle karşılayacağız’’


Projeye ilişkin açıklamalarda bulunan Battalgazi Belediye Başkanı Bayram Taşkın, çevreye duyarlı ve tasarruf odaklı yatırımların önemine dikkat çekerek, "Enerjide kendi kendine yeten bir belediye olmak için çıktığımız yolda önemli bir adımı tamamladık. Artık belediyemiz, enerji ihtiyacının büyük bir kısmını doğrudan kendi kurduğu sistemle karşılayabiliyor. Bu, sadece ekonomik anlamda değil, çevresel sürdürülebilirlik açısından da son derece kıymetli bir gelişme. Şimdi hedefimiz bu başarıyı daha da ileri taşımak, yeni yatırımlarla Battalgazi’yi enerjide tamamen bağımsız bir yapıya kavuşturmak" dedi.



Başkan Taşkın, mevcut tesisin hemen yanındaki 50 dönümlük alanda yapımına başlanan 2 megavat kapasiteli ikinci GES projesinin de 2026 yılında tamamlanacağını duyurdu. Yeni santralin devreye alınmasıyla birlikte, Battalgazi Belediyesi’nin enerji ihtiyacının tamamı kendi üretimiyle karşılanmış olacak.


Battalgazi Belediyesi, Hacıhaliloğluçiftliği GES yatırımıyla hem çevre dostu bir üretim modeli benimsedi hem de enerji maliyetlerini önemli ölçüde düşüren bir projeyi hayata geçirdi. 2026’da devreye alınacak ikinci GES ile birlikte belediyenin enerjide tam bağımsız hale gelmesi hedefleniyor. Bu adımlar, Battalgazi’yi sürdürülebilir belediyecilik anlayışında örnek bir konuma taşıyor.




İHA
  • YORUMLAR
adlı kullanıcıya cevap x
İlginizi Çekebilir
Bakanlık açıkladı! 2027’ye kadar uzatıldı
Bakanlık açıkladı! 2027’ye kadar uzatıldı
Dünyanın en zengin şehirleri açıklandı
Dünyanın en zengin şehirleri açıklandı
Emeklilere ÖTV’siz araç satılacak mı? Fiyatlar belli oldu
Emeklilere ÖTV’siz araç satılacak mı? Fiyatlar belli oldu
Vergi yapılandırması başladı! Araç satışı yapılmayacak
Vergi yapılandırması başladı! Araç satışı yapılmayacak
Son Haberler
Osmangazi’de Üreten Kadınların 1 Yıllık Emekleri Sergiye Çıktı
Osmangazi’de Üreten Kadınların 1 Yıllık Emekleri Sergiye Çıktı
Bakan Gürlek'ten dikkat çeken adım!
Bakan Gürlek'ten dikkat çeken adım!
Bursa’da ‘Katı Atık Tesisi’ krizi!
Bursa’da ‘Katı Atık Tesisi’ krizi!
76 ilde dev uyuşturucu operasyonu
76 ilde dev uyuşturucu operasyonu
D vitamini yetersizliği birçok hastalığı tetikleyebilir
D vitamini yetersizliği birçok hastalığı tetikleyebilir
Kütahya ekonomisi Gediz’de masaya yatırıldı
Kütahya ekonomisi Gediz’de masaya yatırıldı

Ana Sayfa
Bursa Haberleri
Gündem
Siyaset
Ekonomi
Dünya
Politika
Magazin
Spor
Asayiş
Üye Paneli
Günün Haberleri
Arşiv
Gazete Arşivi
Hava Durumu
Gazete Manşetleri
Nöbetci Eczaneler
Namaz Vakitleri
  • Asayiş
  • Bilim ve Teknoloji
  • Çevre
  • Eğitim
  • Ekonomi
  • Genel
  • Magazin
  • Sağlık
  • Üye Paneli
  • Günün Haberleri
  • Arşiv
  • Gazete Arşivi
  • Hava Durumu
  • Gazete Manşetleri
  • Nöbetci Eczaneler
  • Namaz Vakitleri

  • Rss
  • Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri

Sitemizde bulunan yazı , video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz veya kaynak gösterilemeden kullanılamaz.